Super Mario 64 to gra platformowa z 1996 roku opracowana i opublikowana przez Nintendo na Nintendo 64. Jest to pierwsza gra Super Mario wykorzystująca trójwymiarową grafikę (3D). Wraz z Pilotwings 64 był to jeden z tytułów startowych konsoli. Został wydany w Japonii 23 czerwca 1996 roku, a później w Ameryce Północnej, Europie i Australii. Jest to najlepiej sprzedająca się gra na Nintendo 64, sprzedana w ponad jedenastu milionach egzemplarzy. Ulepszony remake o nazwie Super Mario 64 DS został wydany na Nintendo DS w 2004 roku. W grze Mario bada zamek księżniczki Peach i musi uratować ją przed Bowserem. Jako jedna z wcześniejszych platformówek 3D, Super Mario 64 opiera się na grywalności w otwartym świecie, stopniach swobody na wszystkich trzech osiach w przestrzeni i stosunkowo dużych obszarach, które składają się głównie z prawdziwych wielokątów 3D, a nie tylko dwuwymiarowych (2D ) sprite’y. Gra ustanowiła nowy archetyp dla gatunku 3D, podobnie jak Super Mario Bros. dla platformówek 2D z przewijaniem bocznym. W ewolucji od dwóch wymiarów do trzech, Super Mario 64 kładzie nacisk na eksplorację rozległych światów, które wymagają od gracza wypełnienia wielu różnorodnych misji, oprócz okazjonalnych liniowych torów przeszkód, jak w tradycyjnych grach platformowych. Czyniąc to, nadal zachowuje wiele elementów rozgrywki i postaci z wcześniejszych gier Mario oraz ten sam styl wizualny.
Subscribe
Login
0 komentarzy